Print Friendly and PDF
11/2019

Software en..... support

Een aspect dat bij de aanschaf van een softwarepakket heel dikwijls over het hoofd wordt gezien, is de ondersteuning bij de implementatie en de support bij het gebruik. Vandaag met meer en meer automatisatie, is het erg belangrijk dat je snel en efficiënt hulp en ondersteuning krijgt om de onderbrekingen tot een minimum te herleiden.

Wat mag je verwachten?

Een vakkundige behoefteanalyse

Je hebt plannen om bepaalde processen in je schrijnwerkerij te automatiseren, maar je kan heel moeilijk inschatten wat de noden en vooral de mogelijkheden zijn? Aan de hand van een analyse moet je softwareleverancier kunnen bepalen wat je exact nodig hebt en de gepaste oplossing aanreiken.

Ook bij de aankoop van een nieuwe machine of andere profiel- of beslagleverancier mag je gepersonaliseerd advies verwachten.

Een vlotte implementatie

Om de installatie van de softwarepakketten correct en snel te laten verlopen is de kennis van de mogelijke variabelen binnen de productie en administratie essentieel. Kies daarom een softwareontwikkelaar met ervaring, kennis en aandacht voor processen in een schrijnwerkerij.

Voldoende training en opleiding

Om er voor te zorgen dat jezelf en je medewerkers de geleverde software optimaal kunnen gebruiken moet er voldoende opleiding en training worden voorzien. Extra opleidingen, aanpassingen aan gegevens en het opstarten van nieuwe machinesturingen moeten, tijdens rechtstreekse interventies, door ervaringsdeskundigen worden uitgewerkt. Voor sommige opleidingen kan je bovendien gebruik maken van subsidies van de Vlaamse Overheid.

Helpdesk-support

Indien er bij het gebruik toch vragen zijn moet je als klant kunnen rekenen op een permanente, efficiënte en kwalitatieve support. De helpdesk moet in staat zijn om je vraag grondig te analyseren en steeds de snelste weg naar de beste oplossing te kiezen. Het overnemen van je computer via een gecodificeerde internetverbinding helpt om je nog beter te begeleiden.

Oplossingen op maat

Je bedrijf heeft nood aan bepaalde mogelijkheden die niet voorzien zijn in je standaardpakket? Het is belangrijk dat je softwareleverancier, medewerkers ter beschikking heeft die voldoende ervaring en inzicht hebben om deze functionaliteiten, eigen aan je bedrijf, te ontwikkelen.

Hou dus, bij de aanschaf van software, vooraf rekening met de geboden ondersteuning en support. Doorslaggevend daarbij is de goed uitgebouwde serviceafdeling van je softwareleverancier, bemand door medewerkers met veel ervaring en specifieke kennis van de processen in de schrijnwerkerij.

Benieuwd hoe dit in praktijk kan...

 

Door deze site te gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Cookies kunnen worden beheerd in uw browser of de apparaatinstellingen.